9th Festival 2023

Program

Parallel Events

Monday June 12th

Workshop

Movie Games – Approaching a movie with young and older children.

The workshop takes place in the magical world of cinema. We watched movies, designed and implemented activities-games with which children (from kindergarten to high school) enjoyed watching the movie and at the same time while playing, discovered the cinema codes.

Suspicious or unsuspecting viewer? In what ways does the creator of the film gives the viewer impressions and feelings, brings memories and experiences? What cinematic codes  does he use? What is the role of music, twists, shots, camera position? How do the psychological mechanisms of film viewing, guessing, multi-sensing and empathy work? Why, while watching a movie, do we experience the events as if we were there inside the screen? Does the director want us to agree with his ideology?

Those who attended the workshop did not need to have special knowledge and possess cinematographic skills. All they had to do was bring their love of cinema with them.

Educator – Animator: Stavros Grosdos, PhD in Audiovisual Literacy and Creative Writing in Education – Scientific Associate of the Chania Film Festival.

Production: Chania Film Festival

Δευτέρα 19 Ιουνίου

WORKSHOP - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

“Μιλώντας για τα έμφυλα στερεότυπα και τους ρόλους.”

Το Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας σε συνεργασία με το Κέντρο Διοτίμα διοργανώνωσε workshop ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με τους έμφυλους ρόλους, τα έμφυλα στερεότυπα, και – πως διαμορφώνουν τις στάσεις μας και τις επιλογές μας. 

Τα συμμετέχοντα άτομα είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για την έμφυλη ισότητα, τα δικαιώματα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, όπως επίσης και τους τρόπους που μπορούν να δημιουργούν  ασφαλή ενδυναμωτικά και φροντιστικά περιβάλλοντα. 

Περιγραφή Κέντρο Διοτίμα

Το Κέντρο Διοτίμα είναι μια γυναικεία μη κερδοσκοπική οργάνωση εξειδικευμένη σε ζητήματα φύλου και ισότητας, που ιδρύθηκε το 1989.  Όραμα του είναι η καταπολέμηση των έμφυλων διακρίσεων και αποστολή του η ενδυνάμωση γυναικών και θηλυκοτήτων. Πυρήνας της δράσης του είναι η παροχή υποστήριξης σε επιζώσες έμφυλης βίας, μέσω εξειδικευμένης νομικής και ψυχοκοινωνικής βοήθειας. Παράλληλα πραγματοποιεί: έρευνες, επιμορφώσεις και εκστρατείες γύρω τα έμφυλα δικαιώματα και την έμφυλης βία. Από το 2016 η δράση του έχει επεκταθεί στην υποστήριξη γυναικών, ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, ανδρών – θυμάτων έμφυλης βίας και βασανιστηρίων από τον προσφυγικό πληθυσμό.

Χρήσιμα link: Κέντρο Διοτίμα: diotima.org.gr|  Facebook: @NGOdiotima | Twitter:  @CentreDiotima | Instagram: @diotima_centre | Linkedin: DiotimaCentre | Tiktok: DiotimaCentre | Youtube:Κέντρο Διοτίμα

Τρίτη 20 Ιουνίου

ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ - SPECIAL SCREENING

“Με Αξιοπρέπεια”

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας διοργάνωσε Ειδική προβολή της ταινίας του Δημήτρη Κατσιμίρη ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ,  η οποία απέσπασε Βραβείο Κοινού στο 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Για την προβολή της ταινίας “Με Αξιοπρέπεια”, παρευρέθηκαν ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κατσιμίρης και ο διευθυντής φωτογραφίας Βασίλης Σταυρόπουλος,  ενώ ακολούθησε συζήτηση με το κοινό σχετικά με το θέμα που πραγματεύεται η ταινία και αφορά την τρίτη ηλικία, “πώς μεγαλώνεις και φτάνεις σε μια ηλικία όπου ανήμπορος πλέον να αυτοεξυπηρετηθείς, ζεις και πορεύεσαι σαν σκιά του εαυτού σου”. 

Περίληψη: 

Ένας 80χρονος ηλικιωμένος έχει αφήσει το χωριό για να μείνει στην πόλη μαζί με το γιο και τη νύφη του. Με αφορμή την ημέρα των γενεθλίων του, ο γιος του καλεί τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας για να τους ανακοινώσει πως αδυνατεί πλέον να τον φροντίζει. Μια άλλη λύση πρέπει να βρεθεί όπου όλοι θα πάρουν την ευθύνη που τους αναλογεί.

 

Βιογραφικό Δημήτρης Κατσιμίρης

Ο Δημήτρης Κατσιμίρης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ρόδο. Έχει σπουδάσει και ασκήσει το επάγγελμα του κοινωνικού λειτουργού. Εργάζεται στην Αθήνα ως συγγραφέας και σκηνοθέτης στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Έχει γράψει δύο θεατρικά έργα Η Αυτοκτονία μου, Το Έμβρυο και έχει σκηνοθετήσει 3 βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες. Η πρώτη του μεγάλου μήκους Με Αξιοπρέπεια απέσπασε το βραβείο Κοινού (Fischer Film Forward) στο 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Τετάρτη 21 Ιουνίου

MASTERCLASS

“Σκηνοθεσία και παραγωγή ταινίας ντοκιμαντέρ”

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας παρουσίασε το Masterclass με τίτλο “Σκηνοθεσία και παραγωγή ταινίας ντοκιμαντέρ”. Το εργαστήριο διάρκειας 2:30 ωρών πραγματοποιήθηκε υπό την διεύθυνση του βραβευμένου σκηνοθέτη Δομήνικου Ιγνατιάδη.

Το masterclass απευθυνόταν σε άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά με τον χώρο του κινηματογράφου, σπουδάστριες/στες αλλά και κάθε είδους σινεφίλ που επιθυμεί μία βαθύτερη ανάγνωση για την δημιουργία μιας ταινίας.

DOMINIKOS IGNATIADIS 

Γεννήθηκε στη Γερμανία. Είναι σκηνοθέτης και γεωπόνος. Είναι μέλος του Greek Documentary Association. Παρακολούθησε σεμινάρια κιν/φου και ντοκιμαντέρ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Το 2013 ολοκλήρωσε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία στα πλαίσια του σεμιναρίου Film School του Χρήστου Πυθαρά. Απο το 2021 συμμετέχει στο Film School στα masterclass με θέμα το Ντοκιμαντέρ. Το 2017 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του με το ντοκιμαντερ Village Potemikn το οποίο απέσπασε και το βραβείο της Π.Ε.Κ.Κ. στο 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η ταινία προβλήθηκε σε όλα τα εγχώρια φεστιβάλ ντοκιμαντέρ καθώς και στο Kassel της Γερμανίας . Τον επόμενο χρόνο ήταν υποψήφιο για βράβευση από την ακαδημία κινηματογράφου .

Το 2021 το δεύτερο ντοκιμαντέρ του μεγάλου μήκους, Γαβριέλα, η Γερμανίδα με το ποδήλατο , συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα των newcomers στο 23ο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στο φεστιβάλ της Χαλκίδας , της Πελοποννήσου, στην Μπασκόνια , Σουηδία , Μόσχα όπου απέσπασε το βραβείο της ειδικής μνείας, στο Biografilm Festival, της Μπολόνιας Ιταλίας, καθώς ήταν και υποψήφιο για τα βραβεία ΙΡΙΣ 2022 της Ελληνικής ακαδημίας κινηματογράφου.

Το 2023 αποπεράτωσε το τρίτο ντοκιμαντέρ του Prison Blues το οποίο συμμετείχε στην AGORA 2021 του 23ο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Σε συμπαραγωγή του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ είναι έτοιμο να ταξιδέψει.

Φιλμογραφία

  • 2013 – Curriculum Vitae (μμ)
  • 2017 – Village Potemkin (ντοκ.)
  • 2021 – Γαβριέλα, Η Γερμανίδα με το Ποδήλατο (ντοκ.)
  • 2023 – Prison Blues  (ντοκ)

 

Σάββατο 24 Ιουνίου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ “Zero Waste Workshop”

Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε υπό την διεύθυνση της Αραβέλλας Σαλονικίδου, συντονίστριας της ομάδας Zero Waste Thessaloniki και της συνεργάτιδάς της Λιζέτας Φώτογλου.

Το εργαστήριο απευθυνόταν σε άτομα που είτε ασχολούνται ενεργά, είτε ήθελαν να ενημερωθούν σχετικά με το περιβάλλον και ειδικότερα με τις πρακτικές για το “μηδενικό αποτύπωμα” και την “κυκλική οικονομία”. Μία εκδήλωση όπου  γνωστές και άγνωστες λέξεις, σύμβολα και διαδικασίες, οι καθημερινές μας συνήθειες αλλά και οι πιο απίθανες περιστάσεις, μπαίνουν στο τραπέζι συζήτησης σε ένα εργαστήριο για το μηδενικό αποτύπωμα και την κυκλική οικονομία.  

Image Gallery

Κριτική Επιτροπή

Η κριτική επιτροπή του 9ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας, αποτελούνταν φέτος από τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Μαρία Λεωνίδα, James Fair, Δημήτρη Καλαντίδη και Αρετή Κονδυλίδου. Η επιτροπή συνεδρίασε τρεις φορές, διαδικτυακά, για να συζητήσει τις υποψήφιες ταινίες και να απονείμει τα βραβεία: Καλύτερης Ξένης Ταινίας (συμμετείχαν όλες οι διεθνείς ταινίες), Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας (συμμετείχαν όλες οι ελληνικές ταινίες), Πρωτότυπου Σεναρίου (συμμετείχαν όλες οι ταινίες), Καλύτερης Ταινίες για το Περιβάλλον (συμμετείχαν 7 περιβαλλοντικές ταινίες), Καλύτερης Σκηνοθεσίας (συμμετείχαν όλες οι ταινίες) και Πρωτότυπης Μουσικής (συμμετείχαν όλες οι ταινίες). Εκ μέρους της κριτικής επιτροπής, θα θέλαμε να κοινοποιήσουμε τις διαπιστώσεις μας για το υψηλό επίπεδο των ταινιών και την ευρεία ποικιλία των θεμάτων. Οι συζητήσεις μας για τις ταινίες που ξεχώρισαν, πραγματοποιήθηκαν σε πολύ φιλικό κλίμα και οι γνώμες μας συνέκλιναν σχεδόν σε όλες τις ταινίες. Οι ενδιαφέρουσες ανταλλαγές απόψεων, στη διάρκεια των συνεδριάσεών μας, δεν είναι δυνατό να αποτυπωθούν μόνο στις επιλογές των βραβείων, καθώς οι αξιόλογες ταινίες ήταν περισσότερες από τα βραβεία που είχαμε τη δυνατότητα να απονείμουμε. Γι’ αυτό, εξάλλου, ομόφωνα, συμφωνήσαμε να αποδοθούν τουλάχιστον δύο επιπλέον τιμητικές διακρίσεις: εύφημος μνεία για μία ελληνική και για μία διεθνή ταινία. Τέλος, νιώθουμε την ανάγκη να δηλώσουμε τον αναμφισβήτητα σημαντικό πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό ρόλο του φεστιβάλ Αλεξάνδρειας για την τοπική, και όχι μόνο κοινότητα. Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας αποτελεί μια ανάσα πολιτισμού, απ’ αυτές που αποτιμώνται ανεκτίμητες, και οφείλουμε να δώσουμε τα εύσημα στον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ, σκηνοθέτη, Γιάννη Κουφονίκο. Επιπλέον, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλη την οργανωτική επιτροπή και ειδικότερα την συντονίστρια Αθηνά Μπεντίλα για την άψογη οργάνωση, ενημέρωση και διευκόλυνση που μας παρείχαν. Ευχαριστούμε για την τιμή να αποτελούμε την κριτική επιτροπή του 9ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας, ελπίζουμε να ανταποκριθήκαμε τα μέγιστα και ευχόμαστε καλή επιτυχία στη διεξαγωγή του 10ου Φεστιβάλ το καλοκαίρι του 2024.
Πρόεδρος

Ιεροκλης Μιχαηλιδης

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης γεννήθηκε στην Χαραυγή, Κοζάνης και σπούδασε υποκριτική στη δραματική σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, απ’ όπου και αποφοίτησε το 1982.

Είναι ο εμπνευστής και ιδρυτής του σατιρικού μουσικοθεατρικό σχήματος «Άγαμοι Θύται» στο οποίο, από το 1990 έως και σήμερα, γράφει, παίζει και σκηνοθετεί. Οι «Άγαμοι Θύται» ήταν η αφετηρία μιας μεγάλης καριέρας, όχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για μια σειρά πολλών άλλων σημαντικών σήμερα καλλιτεχνών, τους οποίους κατά καιρούς ο ίδιος προσκάλεσε και ενέταξε στο σχήμα.

Στα πρώτα χρόνια της διαδρομής του ως ηθοποιός, συνίδρυσε και συνδιηύθυνε με τον Σόλωνα Αρτσανίδη τρεις πειραματικούς θιάσους. Στην πορεία της μεγάλης καριέρας του, τόσο στο ελεύθερο θέατρο όσο και στις δύο κρατικές μας σκηνές, ως ηθοποιός έχει πρωταγωνιστήσει σε έργα ορόσημα του ελληνικού αλλά και διεθνούς ρεπερτορίου. Από τον Αριστοφάνη, τον Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και τον Άντον Τσέχωφ, μέχρι τον Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, τον Ντάριο Φο, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και το Γιάννης Τσίρο.

Επίσης, στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, έχει ερμηνεύσει με μεγάλη επιτυχία πρώτους ρόλους σε σημαντικές ταινίες και πολλές δημοφιλείς σειρές. Ανάμεσά τους η «Πολίτικη Κουζίνα» και ο «Αστυνόμος Μπέκας».

Από τις διακρίσεις του, ξεχωρίζουν το κρατικό βραβείο καλύτερης ερμηνείας ανδρικού ρόλου (2000) για την ταινία «Πίσω Πόρτα» και αντίστοιχα το βραβείο κοινού για τη θεατρική παράσταση «Ήρωες» (2018). Έχει σκηνοθετήσει σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση καθώς και μεγάλες μουσικές και μουσικοθεατρικές παραγωγές ενώ, παράλληλα, έχει εργαστεί ως συντάκτης και ραδιοφωνικός παραγωγός στην ΕΡΤ.

Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους δημιουργούς και ερμηνευτές όλων των σκηνικών παραστατικών τεχνών, όπως οι σκηνοθέτες Ρόμπερτ Στούρουα, Μίνως Βολανάκης, Ανδρέας Βουτσινάς, Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς, Τσέζαρις Γκραουζίνις, Νίκος Μαστοράκης, Θανάσης Παπαγεωργίου, Λεβάν Τσουλάτζε, Γιάννης Κακλέας, Τάσος Μπουλμέτης, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, οι ηθοποιοί Γιάννης Φέρτης, Γιώργος Χωραφάς, Γιάννης Μπέζος, Δημήτρης Πιατάς, Σπύρος Παπαδόπουλος, Δήμητρα Παπαδοπούλου, οι τραγουδιστές και μουσικοί Γιώργος Νταλάρας, Μανώλης Μητσιάς, Λάκης Παπαδόπουλος, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Γλυκερία, Κώστας Μακεδόνας, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Μελίνα Κανά και πολλοί άλλοι.

Δημητρης Καλαντιδης

Ιστορικός και κριτικός κινηματογράφου – Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Ο Δημήτρης Καλαντίδης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι ιστορικός και κριτικός του κινηματογράφου, πρόεδρος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας και μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της). Απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ιστορία και Θεωρία του Κινηματογράφου, από τον τομέα Θεατρικών Σπουδών του Φιλολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης. Υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών («Διασκευή των έργων της νεοελληνικής αφηγηματικής πεζογραφίας στον ελληνικό κινηματογράφο»). Συγγραφέας του βιβλίου «Ελληνική κινηματογραφική βιβλιογραφία, 1923-2000», καθώς και πλήθους άλλων
κειμένων για τον κινηματογράφο σε συλλογικούς τόμους, περιοδικά και εφημερίδες.

Μαρια Λεωνιδα

Σπούδασε Ιστορία, Ιστορία της Τέχνης και Κινηματογράφο. Έχει σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ σε συνεργασία με την ΕΡΤ, το Ε. Κ. Κ., τη Γερμανική Τηλεόραση και την E.B.U. Ταινίες της έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ και απέσπασε βραβεία στο Φεστιβάλ Δράμας και τα Κρατικά βραβεία Ποιότητας. Tο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Το Στοίχημα»
συμμετείχε στο Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και απέσπασε το 1ο Βραβείο Ελληνικού ντοκιμαντέρ στο Φεστιβαλ Aegean Docs. Συνεργάτης του Προγράμματος Μελίνα, έχει γράψει το Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία Ντοκιμαντέρ στα Καλλιτεχνικά Λύκεια, έχει σχεδιάσει οπτικοακουστικά εργαστήρια για το Παν/ιο Αθηνών, το Παν/ιο Φρανκφούρτης, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το Βρετανικό Συμβούλιο, το WWF, και προγράμματα σε Γαλλία, Γερμανία, Λιθουανία, Τσεχία, Ιταλία και Τουρκία.

Αρετη Κονδυλιδου

Η Αρετή Κονδυλίδου σπούδασε στο Ιστορικό – Αρχαιολογικό του ΑΠΘ και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, στο Παρίσι, στην Κοινωνική Ανθρωπολογία. Οι σπουδές της συνεχίστηκαν στη Σχολή Θεάτρου του ΑΠΘ, ενώ εργάζεται στο Υπουργείο Πολιτισμού από το 2006, στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη. Για 2 χρόνια εργάστηκε και στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο
Μακεδονίας Θράκης.   

Τα τελευταία χρόνια το αντικείμενό της εστιάζεται στη λειτουργία, οργάνωση εκθέσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων στον Πολυχώρο Πολιτισμού Ισλαχανέ, της πρώην Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων Χαμιδιέ.

James Fair

Ο Τζέιμς αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Μπόρνμουθ, το πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Δουβλίνου και το Πανεπιστήμιο του Σταφορντσάιρ με βαθμούς στην παραγωγή ταινιών και τηλεόρασης. Ειδικεύεται στα εναλλακτικά μοντέλα παραγωγής ταινιών και παρουσίασε το έργο του γυρίζοντας, μοντάροντας και προβάλλοντας ταινίες σε 72 ώρες ως μέρος σημαντικών φεστιβάλ ταινιών. Η ‘Watching & Waiting’ προβλήθηκε στο Galway Film Fleadh (2008) και η ‘The Ballad of Des & Mo’  βρισκόταν στο τοπ 10 του Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών της
Μελβούρνης (2010). Μια τρίτη ταινία, “The Confusion of Tongues”, επίσης
ολοκληρώθηκε σε 72 ώρες στο Μπέρμινχαμ (2014). Το 2012, ολοκλήρωσε το “Saharan Diary”, ένα ντοκιμαντέρ για την έρημο στην Αλγερία, στην Τυνησία, στο Μαρόκο και τη Λιβύη. 
Ο Τζέιμς ηγήθηκε το σχεδιασμό του ωρολογίου προγράμματος για μεταπτυχιακά προγράμματα στα Raindance και Filmbase (Ιρλανδία) το 2011, όπως επίσης και το BA (Hons) πρόγραμμα Ταινιών στο  Πανεπιστήμιο του Μπόρνμουθ. Υπήρξε αρθρογράφος στο μπλογκ του Ted Hope ‘Hope For Film’ και ολοκλήρωσε συμβουλευτική και διαλέξεις για διεθνείς εταιρείες και οργανισμούς όπως οι Fremantle Media, Yahoo!, Panasonic, London Film Academy και Xinhua.

Βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας / BEST INTERNATIONAL FILM AWARD

SHURIK, Russian Federation, dir. Aleksandr Samsonov

To Shurik συνδυάζει το μυστήριο με την καθημερινότητα μιας οικογένειας και του πώς αυτή ενηλικιώνεται και μαθαίνει για τον εαυτό της. Έχει μία ασυνήθιστη οπτική και προσέγγιση της παιδικής αλλά και της ενήλικης ματιάς. Με λιτότητα, αναπτύσσει ένα μικρό “δράμα” δωματίου βγαλμένο σαν από παραμύθι για μεγάλους.

Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής ταινίας / BEST GREEK FILM AWARD

FROM THE BALCONY, Greece, dir. Aris Kaplanidis, Ilias Roumeliotis

Η ταινία «Από το μπαλκόνι» προτάθηκε ομόφωνα από την Κριτική Επιτροπή, ως η καλύτερη Ελληνική ταινία του 9ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας, για την ευφυΐα, τον σαρκασμό, το χιούμορ, την ωμότητα και τρυφερότητά της, αλλά και για τον εξαιρετικό ρυθμό και τη μουσική της επένδυση. Είναι μία εξαιρετική ταινία animation για μια αναγνωρίσιμη ελληνική μικροαστική-λαϊκή γειτονιά, μέσα στην χαρακτηριστική κτιριακή και κοινωνική της υποβάθμιση. Στο μπαλκόνι, της τυπικής νεοελληνικής πολυκατοικίας, υποκατάστατο της αυλής του χωριού, εδράζει η κυρά-Λίνα: αρχετυπικός τύπος γυναίκας που πηγάζει από προγενέστερες κοινωνικές δομές, αυτές, των μικρών συνοικισμών, στις οποίες, τίποτα δεν έμενε κρυφό. Στην άχαρη, άσχημη και πεζή καθημερινότητα όλων, η κυρά Λίνα νοιάζεται, για όλους και όλα. Η ηρωίδα, που προβάλλεται, μέσα από τις αφηγήσεις των γειτόνων ως άλλο panopticum της γειτονιάς, βλέπει, σχολιάζει, παρεμβαίνει στις ζωές των άλλων. Όλων, εκτός… από του γιου της, αυτόν δεν τον «βλέπει». Κι ενώ η κυρά-Λίνα μιλά για ό, τι βλέπει, η γειτονιά που βλέπει το κακό, δεν μιλά. Η ταινία «από το μπαλκόνι» είναι μια σύγχρονη κωμικοτραγική αληθινή φέτα της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, εξαίρετα αποδοσμένης.

Βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου / BEST ORIGINAL SCRIPT AWARD

REST IN PIECE, France, dir. Antoine Antabi

Fairyocious, Γαλλία, του Fabien Ara

Για την πρωτότυπη ιδέα του σεναρίου που αναδεικνύει ένα ευαίσθητο θέμα που συνήθως η κοινωνία μας δεν θέλει να δει.

Βραβείο Καλύτερης ταινίας για το Περιβάλλον / BEST ENVIRONMENTAL FILM AWARD

AUTOSAURUX REX, Switzerland, dir. MArcel Barelli

The jury were unanimous in their praise for Autosaurus Rex. The film uses humor and playful animation to make a serious message. It has a clear idea of the audience and offers them urgent solutions to the climate crisis. The inventiveness was excellent, delivered in a short and sweet style. It deserves to be seen by the widest possible audience. 

Βραβείο Καλύτερης μουσικής/ ήχου / BEST MUSIC/sound design AWARD

LA NUEVA, Spain, dir. Ivan Villamel

Για την άμεση, οργανική σχέση της μουσικής με την αφήγηση, τη λειτουργικότητά της στις πολλαπλές σκηνές τρόμου,τον δυναμικό, πρωταγωνιστικό της ρόλο, υποβάλλοντας νοήματα και αποδεσμεύοντας συναισθήματα,δημιουργώντας την ανάλογη ατμόσφαιρα.

Βραβείο Σκηνοθεσίας / BEST DIRECTION AWARD

11:20 π.μ., Greece, dir. Dimitris Nakos

Some films suffer from moments where the director is desperate to add flourishes and spectacle, to alert the audience to the director’s genius. This film expertly avoids that temptation. The direction is subtle and considerate, the performances and script are nuanced and believable, the structure is tense and well-paced. This film has been well-crafted by the director. All the small elements work together to benefit the whole. This is not an easy balance to achieve, and so the jury feels the award of Best Direction is well deserved.  

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ / AUDIENCE AWARD

SOCK’S MANIFESTO, Greece, dir. Angeliki Pardalidou

Special Mention for International film

IMAGININGS, Netherlands, dir, Anja Hiddinga

Το Imaginings, αξίζει την προσοχή μας για την φρέσκια, χαριτωμένη, χορογραφημένη ειλικρινή και γεμάτη σεβασμό αντιμετώπιση των κωφάλαλων, μία ομάδας ανθρώπων που δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τόσο καλά. Ένας συνδυασμός ντοκιμαντέρ και video art που μπορεί εύκολα να αγγίξει ένα ευρύ κοινό!

Special Mention for Greek film

NOT TOMORROW, Greece, dir. Amerissa Basta

Για την αλήθεια και τη δυναμική της ιστορίας και των χαρακτήρων της και τη συμπαγή και άμεση κινηματογραφική της γραφή. Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά η αμεσότητα της εικόνας, η δημιουργική χρήση της μουσικής, η ανάγλυφη απεικόνιση των φυσικών χώρων και η ρεαλιστική αποτύπωση του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα, ο οποίος μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον, με έντονη την απουσία του πατέρα, επωμίζεται με ήθος και αξιοπρέπεια τις ευθύνες της οικογένειας.