10ο Φεστιβάλ

Κριτική επιτροπή

Πρόεδρος

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ

Ο Βασίλης Κεχαγιάς γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1962.

Σπούδασε οδοντιατρική, την οποία και ασκεί στην ίδια πόλη και είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου από το 1984. Την τελευταία πενταετία εκλέγεται Πρόεδρός της. Άσκησε την κριτική κινηματογράφου σε κάθε μέσο (περιοδικά, εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση) και υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το 1987 έως το 1998. Μεταξύ των ετών 2005 και 2010 διετέλεσε Διευθυντής του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο και ανανέωσε.

Μελη

ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΟΥ

Η Διονυσία Αρβανίτου είναι σύμβουλος παραγωγών και οπτικοακουστικών έργων στο Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η 15ετής εμπειρία της στον κλάδο των οπτικοακουστικών έργων συνοψίζεται στην εκτέλεση παραγωγής, στη διοικητική υποστήριξη ως επιστημονικός και τεχνικός σύμβουλος έργων και συντονίστρια ομάδων εργασίας και έργων ως project manager.


Σπούδασε στο Τμήμα Κινηματογράφου στο ΑΠΘ και είναι κάτοχος Μ.Α. Κινηματογραφικών Σπουδών (ΑΠΘ). 


Εργάστηκε ως υπεύθυνη συντονισμού του εκπαιδευτικού κινηματογραφικού προγράμματος ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ: για τη Βόρεια Ελλάδα και παρείχε επιστημονική υποστήριξη και τεχνική υλοποίηση των κινηματογραφικών σεμιναρίων και ταινιών για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

ΑΝΝΑ ΖΑΠΤΣΗ

Είναι καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Σεβίλλης και στο Πανεπιστημιακό Κέντρο EUSA (Σεβίλλη, Ισπανία). Διδακτόρισσα του Πανεπιστημίου Σεβίλλης (Ισπανία). Απόφοιτη Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακά στην Σχολική Ψυχολογία και στην Διεθνή Αναπτυξιακή Συνεργασία. Επίσης, έχει εξειδικευτεί στην Οικογενειακή Συστημική Ψυχοθεραπεία. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και έχει συγγράψει κεφάλαια και πρακτικά συνεδρίων ενώ τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην Ψυχολογία, στις Σπουδές Φύλου και Φεμινισμού, στην Ποικιλομορφία και Διατομεακότητα (Diversity and Intersectionality) και στις Κινηματογραφικές και Τηλεοπτικές Σπουδές. Έχει συμμετάσχει σε πολλά χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα με θέμα την ενδυνάμωση θυληκοτήτων, τις συνθήκες διαμονής και εργασίας μεταναστριών σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα LGBTQIA+ ατόμων σε Ιβηροαμερικανικές χώρες. 

Είναι κριτής άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Το 2021 της απονεμήθηκε το 1ο βραβείο για την καλύτερη επιστημονική δημοσίευση στον τομέα της Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Σεβίλλης (Ισπανία). 

Έχει πραγματοποιήσει σεμινάρια, έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και έχει συντονίσει συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης σε φεστιβάλ κινηματογράφου σχετικά με το φύλο, την ψυχολογία, την ψυχική υγεία, την επικοινωνία και τα ΜΜΕ και κοινωνικά φεμινιστικά κινήματα όπως το #MeToo και το Time’sUp. Αυτή την περίοδο συντονίζει διάφορα σινεφίλ φόρουμ σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Έχει εργαστεί και συντονίσει προγράμματα ψυχοκοινωνικής παρέμβασης, ένταξης και κοινωνικής ενσωμάτωσης γυναικών, ατόμων άνω των 65 ετών καθώς και μεταναστών/ μεταναστριών.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΡΕΝΤΖΟΣ

Είμαι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (EFA)

Είμαι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (HFA)

Είμαι  ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών (GSC) και τα τελευταία τρία χρόνια και εχω την τιμή να είμαι και Πρόεδρος.

Ήθελα να γίνω ναυτικός, έδωσα εξετάσεις στην ιατρική, σπούδασα οικονομικά, έγινα Κινηματογραφιστής και δεν το μετάνιωσα στο ακέραιο.

Επιλεκτική Φιλμογραφία Μεγάλου Μήκους

  1. “Ονειρεύομαι τους φίλους μου” σκην. Ν. Παναγιωτόπουλος
  2. “Ο Εργένης” σκην. Ν.Παναγιωτόπουλος
  3. “Όλα είναι δρόμος” σκην. Π. Βούλγαρης
  4. “Τα οπωροφόρα της Αθήνας” σκην. Ν. Παναγιωτόπουλος
  5. “J.A.C.E.” σκην. Μ. Καραμαγγιώλης

Επιλεκτική Φιλμογραφία Μικρού Μήκους

  1. “STYX” σε σκηνοθεσία Αlexia Roider 
  2. “Mad Dogs” σε σκηνοθεσία Δ. Παπαϊωάννου 
  3.  “Φράγμα” σε σκηνοθεσία Γ. Τελτζίδη
  4. “Το Βάρος της Θάλασσας” σε σκηνοθεσία Κ. Αλεβίζου
  5. “Wings” σε σκηνοθεσία Φοίβου Ήμελλου
  6. “Εάν σου πω τις αναμνήσεις μου” σε σκηνοθεσία Μαρίας- Έλενας Μητροδήμα

www.frentzos.com

IMDb

ROMANNA LOBACH

Η Romanna Lobach έπαιζε ήδη σε ταινίες όταν ήταν σε ηλικία 11 ετών και το 2013 αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών με πτυχίο στην υποκριτική. Έχει παίξει σε πάνω από 25 ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους που έχουν κάνει πρεμιέρα σε φεστιβάλ όπως των Καννών, της Βενετίας, του Ρότερνταμ και της Νέας Υόρκης μεταξύ άλλων, κερδίζοντας βραβεία σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για μερικές από τις πιο πρόσφατες δουλειές της: Olla (Ariane Labed, 2019), Δεν θέλω να ξεχάσω τίποτε (Βαγγελιώ Σουμελή 2021), και 4 Μαρτίου (Δημήτρης Νάκος, 2015).

Η δουλειά της τόσο στο διαφημιστικό γραφείο McCann ως κειμενογράφος όσο και για κάποιες εταιρείες παραγωγής σε ένα πλήθος διαφορετικών θέσεων την έχουν εξοπλίσει με ανεκτίμητη εμπειρία και κατάρτιση.

Το 2018 ίδρυσε την AKRAN Creative Company, έναν μικρό οίκο παραγωγής όπου ως παραγωγός και διευθύντρια δημιουργικού ασχολείται με έργα αναδυόμενων σκηνοθετών με τολμηρή και μοναδική φωνή.

Τα τελευταία δύο χρόνια παρακολούθησε το European Short Pitch, το Torino Short Film Market, το Brussels Co-Production Forum και to Crossroads Co-Production Forum στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με έργα σε εξέλιξη, ενώ έχει ολοκληρώσει 10 ταινίες σε δύο χρόνια, με πιο πρόσφατη αυτή του Μανώλη Μαυρή, Midnight Skin, που έκανε πρεμιέρα στο 62ο Semaine de la Critique στις Κάννες 2023.

 Η Romanna έχει εργαστεί για το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF) και το Aegean FF ως Υπεύθυνος Επικοινωνίας και Στρατηγικής, προσεγγίζοντας νέο κοινό και ευαισθητοποιώντας το γύρω από το φεστιβάλ.

Είναι απόφοιτος των Berlinale και Sarajevo Talents, Locarno Industry Days και New Producers Room – Cannes Court Métrage και μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Ένωσης Ελλήνων Παραγωγών.